آگاهی از وزن مناسب



تاریخ انتشار : 1400/05/17 10:56
نویسنده : مدیریت سایت



وزن مناسب

من چطور می توانم از وزن ایده آل خود مطلع شوم؟


در مجموعه درمانی جهان حکمت با مراجعه به متخصص تغذیه و انجام اندازه گیری های آنتروپومتری (قد، وزن، دور کمر، دور باسن، دور شکم، دور مچ و ..) با تعیین نوع اسکلت بندی خود و مقایسه مقادیر آنتروپومتری بدست آمده با استانداردهای سنی و جنسی می توانید متوجه شوید که در چه وضعیت تغذیه ای قرار دارید. در صورت وجود چاقی یا اضافه وزن برنامه غذایی و فعالیت بدنی تنظیم می گردد و فرد ابتدا به صورت هفتگی و سپس ماهانه پیگیری می شود تا به هدف مورد انتظار دسترسی پیدا کند. در طول مسیر کاهش وزن با آموزش اصول تغذیه صحیح و چگونگی برنامه ریزی غذایی فرد توانایی این را پیدا می کند که بتواند به طور مستقل برای خود برنامه غذایی تنطیم کند و در شرایط معمول زندگی با محاسبه کالری دریافتی به حفظ وزن و توده عضلانی خود کمک نماید.

هدف از رژیم دادن در مجموعه درمانی جهان حکمت استقلال فردی برای تصمیم گیری و انتخاب غذایی است.

در مجموعه درمانی جهان حکمت علاوه بر بزرگسالان، کودکان و نوجوانان هم پس از مراجعه به متخصص تغذیه و اندازه گیری قد و وزن، دور کمر، دور باسن، دور مچ و دور سر و قرار دادن مقادیر در جدول های استاندارد، می توانند از نظر وضعیت تغذیه ای بررسی شوند. وضعیت رشد و صدک وزن و قد آنها تعیین می گردد. در صورت وجود اضافه وزن با برنامه ریزی غذایی مناسب و پیگیری های هفتگی و سپس ماهانه تلاش می شود تا فرد در چهارچوب استاندارد وزنی خود قرار گیرد. توجه داشته باشید که استفاده از رژیم های کاهش وزن شدید در کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط سنی و قرار گیری در بازه رشد صحیح نیست. کاهش وزن شدید می تواند باعث آسیب رسیدن به رشد قدی شود. در کودکان و نوجوانانی که کم وزن یا کوتاه قد هستند، با برنامه ریزی صحیح غذایی و برنامه فعالیت بدنی مناسب و تجویز مکمل های مناسب رشد پیگیری می شود و کودک و نوجوان به حداکثر انتظار رشد قدی خود می رسد.


چگونه می توانم از میزان کالری دریافتی و مواد مغذی خود مطلع شوم؟


متخصصان تغذیه با روش های متعددی میزان دریافت غذای روزانه فرد مراجعه کننده را تعیین می کنند. با شیوه های استاندارد و استفاده از فرم هایی که توسط فرد تکمیل می گردد یا خود متخصص با پرسش از فرد آنها را تکمیل می کند، دریافت مواد غذایی و نوشیدنی های روزانه در وعده های مختلف ثبت می گردد. سپس به کمک نرم افزارهای روز تغذیه ای میزان کالری دریافتی، ترکیب کربوهیدرات، پروتئین و چربی رژیم غذایی، میزان دریافت ویتامین ها و مواد معدنی و درصد مورد نیاز آنها تعیین می گردد. با مقایسه مقادیر دریافتی فرد با میزان مورد نیاز او میزان بیش دریافت یا کم دریافت درشت مغذی ها و ریز مغذی ها تعیین می گردد و توصیه های لازم به فرد داده می شود.


هزینه آموزش برنامه ریزی غذایی در مجموعه درمانی جهان حکمت 1.000.000 ریال است که معمولا در جلسه اول ویزیت تغذیه ای انجام می شود. اندازه گیری های آنتروپومتری هزینه ای اضافه ای در بر ندارند. جلسات پیگیری افراد 800.000 ریال است. هزینه تکمیل پرسشنامه های دریافت غذایی و آنالیز ترکیب رژیم غذایی در این مجموعه 1.000.000 ریال است.

چگونه متوجه شوم در هر ماده غذایی چقدر کالری و ترکیبات دیگر وجود دارد؟


در مجموعه درمانی جهان حکمت به این سوالات شما توسط متخصص تغذیه پاسخ داده می شود. لزوما نباید بیمار باشید یا اضافه وزن و کاهش وزن داشته باشید تا به ما مراجعه کنید. افراد سالم با مراجعه به ما می توانند از ترکیب غذاهای دریافتی خود مطلع شوند و آنالیز مواد غذایی را بر اساس جداول روز USDA دریافت نمایند. تعیین ترکیب یک غذا مثلا یک ساندویچ همبرگر مستلزم مشاوره با متخصصان تغذیه مجموعه درمانی جهان حکمت و تعیین ترکیبات و مقدار آن در غذای مورد نظر است.





در دسته اطلاعیه ها

#وزن ایده آل #وزن مناسب #وزن مناسب من #محاسبه وزن ایده آل #قد و وزن مناسب #محاسبه وزن مناسب #وزن و قد مناسب



ارسال نظرات









نظرات